GRATIS levering vanaf €48 🚴

Wij leveren op dinsdag en op vrijdag

Gezonde maaltijden aan huis

Geplaatst door Rose Mary Support op

Evenwichtige maaltijden per portie voor 1 persoon 

  • Of je nu een gezin hebt met kinderen, samenwoont met je partner of single door het leven gaat, bij Rose Mary ben je aan het juiste adres.
  • Je bestelt onze maaltijden per portie, dus dan maakt het niet uit of je alleen voor jezelf bestelt, voor een romantisch avondje genieten met z’n tweetjes of zelfs vrienden over de vloer krijgt zonder dat je zelf moet koken.
  • En je krijgt genoeg voedingsstoffen binnen, da’s altijd mooi meegenomen

  

Waarom kiezen voor online eten bestellen? 

  • Online eten bestellen is intussen ingeburgerd, zeker sinds COVID-19 en de lockdowns. Elke twee weken vernieuwen we het menu. Zo ben je zeker van voldoende afwisseling.
  • Onze evenwichtige kant-en-klare maaltijden zijn vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen.
  • Zo ben jij zeker van een gevarieerd evenwichtig dieet, zonder de dagelijkse stress van de boodschappen te moeten doen en te koken.
  • Bovendien zijn er geen abonnenten bij Rose Mary. Je plaatst dus alleen een bestelling wanneer het uitkomt en wanneer jij daar zin in hebt.

  

  

 

Smaakvolle gerechten van chef-koks 

  • De Rose Mary-chefs bedenken elke weeknieuwe recepten die ze vervolgens dagvers bereiden. 
  • Alles wordt vakkundig gesneden, gekruid en klaargemaakt. Je krijgt je maaltijden netjes verpakten gekoeld bij jou thuis bezorgd. Je kan ze nog twee dagen bewaren in de koelkast (of invriezen als je ze niet meteen kan opwarmen).
  • Jij hoeft je maaltijden alleen nog op te warmen in de microgolfoven of in de gewone oven, afhankelijk van
    - hoeveel tijd je hebt 
    - welk type gerecht je opwarmt (de meeste van onze klanten geven bv. aan dat ze lasagna het liefst in de oven opwarmen) 
    - voor hoeveel personen je bestelde (wil je bv. meer dan drie porties tegelijk serveren, dan biedt je oven meer ruimte) 

 

 Gezonde ingrediënten 

Onze chef Ann geeft je een inkijk in haar keukengeheimen… Kijk je mee in haar potten? 

Olijfolie

“De basisolie in mijn keuken. Een hele gezonde olie die goed is voor je hart- en bloedvaten. Het doet mij denken aan de mediterrane keuken. Je kunt olijfolie het beste koud gebruiken, omdat je er dan het beste uit haalt. Verhitten kan ook, alleen dan niet op een te hoge temperatuur. Bij Rose Mary gebruiken we olie om groente aan te bakken of een stukje vis mee te bereiden. 

 Kurkuma

Deze Indische specerij gebruik ik heel vaak. Je kunt kurkuma in veel gerechten verwerken, zoals in sauzen en curry’s. En omdat deze stof veel kleur geeft, staat het ook nog eens mooi in gerechten.” 

  Tomaten

“Rauwe tomaten zijn een goede bron van vitamine C en kalium. De stof lycopeen wordt goed opgenomen als de tomaten ergens in verwerkt zijn, zoals in een lekkere tomatensaus. Tomatensaus vind je terug in heel wat Rose Mary-favorieten.” 

Vette vis

“Vette vis is een belangrijke bron van Omega-3. Meestal maak ik vis in de oven klaar, want dat is lekker makkelijk. Simpel, snel klaar en smaakvol.” 

 

 Wat is de aanbevolen hoeveelheid groenten per dag? 

  • De Hoge Gezondheidsraad raadt volwassenen aan om minstens 300 g groenten per dag te eten. Bij Rose Mary kiezen we daarom resoluut voor minimaal 200 g groenten per portie. We werken ook bij voorkeur met seizoensgroenten.
  • Vul je die 200 g aan met een tas verse groentesoep? Dan kom je makkelijk aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 300 g groenten per dag.

  Het belang van groenten voor een gezond voedingspatroon 

De vernieuwde voedingsdriehoek kent groenten een belangrijk plaats toe: ze staan boven aan in de donkergroene zone. Dat betekent dat ze de basis vormen van een evenwichtig voedingspatroon.
Groenten zijn belangrijk voor onze dagelijkse behoefte aan noodzakelijke voedingsstoffen, zoals vezels, vitaminen en mineralen. Tegelijk bevatten ze weinig calorieën.
Tijdens de bereiding slinken sommige groenten, en niet alle delen van de groente worden gebruikt, maar wij zorgen ervoor dat je altijd min. 200 g groenten op je bord vindt.

Ouder artikel Recenter artikel

close menu